Pretplata - sezona 2018./2019.

Dramska sezona

Četvrtak, 18.10.2018., HNK Zadar, 20:00h

Dramska pretplata

HNK Split

Otvorenje kazališne sezone 2018. /2019.

Marko Uvodić

OL' SMO ZA JEDAN DAN

režija / Trpimir Jukić

suradnik režije / Goran Golovko

glazba / Nela Bujas Luketić
kostimografija / Mladen Radovniković
autor stihova / Trpimir Jurkić
oblikovanje svjetla / Srđan Barbarić
oblikovanje tona / Željko Mravak

Igraju:

Arijana Čulina / Nenad Srdelić / Snježana Sinovčić Šiškov /Petra Kovačić Pavlina / Stipe Radoja / Monika Vuco /Trpimir Jurkić / Domagoj Mijić

Nakon brojnih uprizorenja Uvodićevih tekstova (kazališnih, televizijskih i radijskih)  čija je literarna ostavština neiscrpno inspirirala mnoge, splitski je teatar u godini 2018., kada se spaja 140.obljetnica rođenja i 70.godišnjica smrti Marka Uvodića, odlučio još jednom posegnuti za njegovim tekstovima, za duhom i mentalitetom jednog svijeta kojeg više nema.

Kroz 11 Uvodićevih novela u formi pripovjedanja priča, svaka s radnjom za sebe,redatelj živopisno dočarava Split u doba kojeg se svi sjećaju s toplinom.To je vrijemestarega Splita, čakavštine, okrutnog težačkog života, mižerje i siromaja, ali istovremeno i vrijeme puno duha, humora, redikula i originalnih splitskih batudi.

Uvodićevi likovi nisu ni fini ni šarmantni; brbljavi susjedi, „kultura virkanja“ u tuđe kuće,opća melankolija i provokacije žive još i danas u dalmatinskim sredinama. Tuga i nesreća isprepliću se sa smijehom, ruganjima i „kontreštavanjem“ na mediteranski topao način.

HNK Split  je dobio novu,modernu i poetičnu predstavu koja je u cijelosti drugačija od pučkog teatra i koja plijeni pozornost od početka do kraja.

Riječ je o sjajnoj hit-predstavi koja će zasigurno dugo ostati na repertoaru kazališta!

HNK Zadar,

crna komedija

HNK u Šibeniku

Martin McDonagh

LJEPOTICA IZ LEENANEA

redatelj /Dražen Ferenčina

scenografija /Branko Lovrić Caparin
kostimografija /Sara Lovrić Caparin
glazba /Igor Karlić

oblikovanje svjetla /Josip Bakula

scenski pokret /Alen Čelić

Igraju:

Biserka Ipša /Franka Klarić /Bojan Brajčić /Jakov Bilić

 

LJEPOTICA IZ LEENANEA (The Beauty Queen of Leenane ) premijerno je izvedena u veljači 1996. u Druid Theatre Company u irskom okrugu Galway, a veliki je uspjeh doživjela i na londonskom West Endu, gdje je 2010. ponovno s uspjehom obnovljena. Za ovaj komad McDonagh je dobio nagradu za Najveću dramsku nadu koju dodjeljuje britanski dnevnik Evening Standard, a predstava je 1998. nominirana za šest američkih kazališnih nagrada Tony  nakon što je s Off-Broadwayja stigla i na Broadway.

Ova crna komedija s elementima melodrame i horora tematizira odnos usidjelice Maureen i njezine majke Mag koje žive na brdu u malom mjestu Leenaneu, na zapadu Irske gdje je mnoga ljeta kao dječak znao provoditi i sam autor – Martin McDonagh. Svakodnevicu McDonaghovih dama sastavljenu od redovitih svađa potpuno preokreće neočekivani dolazak nekadašnjeg prijatelja koji se zaljubi u Maureen. Disfunkcija te obitelji nije nimalo jednostavna.

Tko je iz tog dueta majka-kći bacio prvi kamen?

Imamo li posla s majkom-tiraninom koja kinji svoju kćer usidjelicu ili zapravo imamo posla s majkom zaštitnicom koja spašava svoju psihotičnu kćer od sloma izazvanog obmanom? Tko je zapravo lud u toj obitelji? Možda ćete do kraja drame imati neke odgovore?!

HNK Zadar,

komedija

KAZALIŠTE MORUZGVA i GRADSKO KAZALIŠTE -  SCENA „GORICA“

Renato Baretić

OTPISANE

redatelj /Nikola Zavišić

scenografija i kostimografija /Irena Kraljić
oblikovanje tona i glazba /Willem Miličević
oblikovanje svjetla /Nikola Zavišić

Igraju:

Ksenija Marinković / Ecija Ojdanić / Slavko Sobin / Erna Rudnički

Renato Baretić (1963.), hrvatski je novinar i pisac koji je široj javnosti poznat po nekadašnjoj kolumni 'Glede i unatoč' u Feralu te po njegovom najznačajnijem djelu, romanu Osmi povjerenik (AGM) dramatiziranom za HNK Split( 2005.) i za GDK Gavella (2013.).

U novom djelu autor kroz niz komičnih situacija progovara o vrlo ozbiljnim stvarima o nama samima, baveći se kulturnim razlikama, oscilacijama međusobnih odbojnosti i privlačnosti i uzajamnim predrasudama i prosvjetljenjima.

Sirijac Hassan, potpuno netipični migrant, bivši student medicine u Beogradu, u potrazi za majkom i dvjema sestrama koje je izgubio vodeći ih prema Njemačkoj, zadržava se na neko vrijeme, mimo volje, u svojevrsnoj "sigurnoj kući", zagrebačkom stanu gospođe Snježane i njezine kćeri  Hrvojke iz kojeg gotovo nikad ne izlazi dokona zavodnica, susjeda Milka. Hassanov boravak u stanu mora ostati strogo čuvanom tajnom sve dok naivna aktivistica, studentica Hrvojka ne pronađe način da ga prebaci barem u Sloveniju, u nastavak puta prema trima ženama koje Hassan jedino traži i treba. Njegov slučajni ulazak u njihove živote za sve njih znači trenutni emotivni potres, tijekom kojeg sve tri žene dožive značajne promjene pogleda na svijet. Kroz niz apsurdnih i komičnih situacija, one pokušavaju pored neobičnog stranca, pokazati i dokazati sebi da još imaju razloga za život, da mogu mijenjati sebe i svijet oko sebe na bolje, da još uvijek nisu otpisane!

HNK Zadar,

premijera

HNK ZADAR

Rok Vilčnik

TARZAN

redatelj /Matjaž Latin

Igraju:

Alen Liverić / Žana Bumber / Dean Krivačić

Višestruko nagrađivani slovenski pisac i dramatičar Rok Vilčnik u djelu TARZAN prikazuje što se može dogoditi paradigmatičnom paru – Tarzanu i Jane nakon što su pobijedili sve prepreke na putu svoje ljubavi.

Na prvi pogled ono što se događa svim ostalim parovima - sitni nesporazumi i nesuglasice, malo ljubomore a možda i zasićenosti, a uglavnom neudobni uvjeti za život u džungli. Kada se još u priču upetlja uglađen i kozmopolitski Mike (hijena),  teren za raspad sistema je već pripremljen.

Svatko ima svoje interese: Mike potpuno šarmira Jane obećavajući joj komfor civilizacije, a to je za njega samo kraći put do stjecanja prirodnih zaklada prašume.

Komičnost ovog djela proizlazi iz tipiziranih likova i neočekivanih situacija, a komedija na temu ljubavnog trokuta u, samo na prvi pogled, dalekoj džungli otvara brojna pitanja na temu materijalističkog  svijeta u kojemu danas živimo.

HNK Zadar,

glazbena komedija

Glumačka družina HISTRION

Peter Quilter

FAMOZNA

redatelj /Krešimir Dolenčić

prijevod / Petra Mrduljaš Doležal
kostimografija / Tea Bašić
scenografija /Irena Kraljić
koreografija / Ljiljana Gvozdenović
oblikovanje svjetla / Daniel Pavlović
oblikovanje tona / Marko Vodeničar

Igraju:

Anja Šovagović Despot /Zoran Gogić /Ivana Lazar /Fabijan Komljenović /Vanja Matujec /Marija Sekelez

FAMOZNA je glazbena komedija koja se temelji na istinitoj priči o astronomskom uspjehu najgore operne pjevačice na svijetu. Premijerno je izvedena 2005. godine u Birmingham Repertory Theatreu, a radnja joj je smještena u New York  40-ih godina.

Predstava opisuje Florence Foster Jenkins, rođenu Narcissu Florence Foster, entuzijastičnu sopranisticu koja je zapravo postala slavna zbog svoje potpune pjevačke nesposobnosti.

Jenkins nije imala nimalo smisla za ritam i intonaciju i teško je držala tonove pa se njezin privatni učitelj prilagođavao njenim pogreškama u ritmu i tempu. Unatoč tome ili baš zbog tog neobičnog načina pjevanja, Florence je postala izuzetno popularna.

Publika ju je voljela zbog zabave, a ne zbog njezinih pjevačkih sposobnosti, iako je  bila potpuno uvjerena u veličinu svoga talenta. Postala je istaknuta glazbena kultna figura u New Yorku tijekom 20-ih, 30-ih i 40-ih. U dobi od 76 godina Florence Jenkins se napokon ispunio san te je 25. listopada 1944. nastupila u njujorškom Carnegie Hallu. Ulaznice za njezin koncert bile su rasprodane tjednima prije. Mjesec dana nakon koncerta pjevačica je preminula.

Florence Foster Jenkins se nije pretvarala da zna pjevati, ona je bila uvjerena u to i  time je bila primjer svima onima koji sanjaju, a nemaju dovoljno hrabrosti učiniti nešto!

HNK Zadar,

humoreska

KAZALIŠTE KNAP i GK „ZORIN DOM“ Karlovac

prema motivima iz djela Petera Weissa - Nino Škrabe

DOBRI ČOVJEK BAŽULEK

redatelj /Georgij Paro

scenografija /Aljoša Paro
kostimografija /Morana Petrović
autor glazbe /Damir Šimunović
maska /Giulio Settimo
scenski pokret /Mladen Vasary, Guilio Settimo, Ana-Marija Percaić
oblikovanje svjetla i tona /Robert Pavlić, Darko Crnčević, Aljoša Paro
video/Peđa Gvozdić
montaža i video animacija /Davorin Erceg

Igraju:

Mladen Vasary /Gulio Settimo / Nino Pavleković / Ana-Marija Percaić / Iva Šimić

DOBRI ČOVJEK BAŽULEKmali je hrvatski čovjek, dobronamjeran i susretljiv, nesiguran i tjeskoban, kotačić u globalnom i lokalnom mehanizmu. On čini sve što mu autoriteti nalažu, živi kako je propisano, uživa u svojim malim radostima, radi posao koji voli i nastoji plaćati sve račune. Jednog dana se nenadano našao u žrvnju vlastodržačke i pravno-korupcijske mašinerije. Izgubio je posao, stan i ženu te krenuo u tragikomičnu potragu za rješenjem svojih problema i za uzrocima svoje nezaslužene i nesretne sudbine. U toj potrazi susreće se s mnogim ljudima, s različitim malim i velikim bogovima i božicama, s poslodavcima i vlastodršcima, političarima i menadžerima, poduzetnicima i bankarima, kamatarima i fiškalima...Bažulek nigdje ne nalazi pravdu ni razumijevanja, izdaju ga i najbliži prijatelji te na kraju shvaća da mogućnost oslobađanja leži u njemu samom.

Strukture svijeta su samo fasada, a sloboda je uvijek ponuđen izbor. Za slobodu je potrebna hrabrost, osvještenje i odbacivanje nametnutih konvencija. Ako vlast bilo koje vrste nešto ne može podnijeti jer na to nema odgovora onda su to dobrota, iskrenost i osmijeh.

Za kakav se izlazak iz svojih nedaća naposljetku opredijelio Bažulek, doznat ćete na kraju predstave!

HNK Zadar,

duodrama

TEATAR EXIT

Goran Vojnović

TAKSIMETAR

adaptacija i režija /Matko Raguž

kostimografija /Marita Ćopo
glazba i video / Willem Miličević
oblikovanje svjetla / Dragan Micić

Igraju:

Zijad Gračić i Robert Budak

Što se događa taksistu na ulicama Zagreba dok se u njegovom taksiju vozi mnoštvo različitih karaktera; od konceptualnog umjetnika preko tajanstvene dame koja to nije; novopečenog „youppie-a“ i bivšeg pankera, neiskusnog svećenika, pasioniranog demonstranta, starog usamljenog profesora marksizma te drugih likova kroz koje se zrcale problemi i frustracije vremena u kojem živimo?

Riječ je o izuzetnom dramskom tekstu jednog od najcjenjenijih slovenskih književnika, scenarista i filmskih redatelja novije generacije, Gorana Vojnovića koji u duhovitoj maniri progovara o ružnoj hrvatskoj stvarnosti. Osim galerije uzbudljivih likova u maestralnoj interpretaciji Zijada Gračića i Roberta Budaka, u ovoj gorko-slatkoj hit predstavi skriva se duboki sloj socijalne drame.

Riječ o još jednoj Exitovoj uspješnici!

 

NAGRADE:

15. TKT FEST – Dani akademskog teatra 2017., Tuzla, BiH

- Najbolja predstava u cjelini prema ocjeni publike

NAGRADA HRVATSKOG GLUMIŠTA, 2018.

- Nagrada za izuzetno ostvarenje mladih umjetnika do 28 godina u kategoriji drame Robertu Budaku za predstavu Taksimetar 

Festival -31.BARSKI LJETOPIS ( Bar, Crna Gora )

-       Nagrada Robert Budaku za najbolje glumačko ostvarenje

HNK Zadar,

komedija

GDK Gavella i HNK u Šibeniku

Ivo i Vinko Brešan

KAKO JE POČEO RAT NA MOM OTOKU

redatelj /Dražen Ferenčina

autorica adaptacije scenarija /Željka Udovičić Pleština
scenografija / Dragutin Broz
kostimografija /Sara Lovrić Caparin
autor glazbe / Mate Matišić
oblikovanja svjetla /Zdravko Stolnik i Joško Bakula

Igraju:

Boris Svrtan /Janko Rakoš/Jakov Bilić /Nenad Cvetko /Franka Klarić / Šime Bubica /Igor Kovač /Anica Kovačević /Ivan Grčić /Nikola Baće /Zoran Gogić

KAKO JE POČEO RAT NA MOM OTOKU, film Vinka Brešana, nastao 1996. po scenariju Ive i Vinka Brešana, svojevrsna je prekretnica u hrvatskom filmu 90-ih. Spojivši rat, odnosno njegov početak, kao temu sa žanrom komedije, Otok je uspio progovoriti o onome što smo tada proživljavali na humorističan način, prikupivši nevjerojatnih 342 tisuće gledatelja. Redovi ispred kina i natpisi Rasprodano na blagajnama vjerojatna su posljedica činjenice da je ovaj film komunicirao i nasmijavao, analizirao i ironizirao, propustivši olakšavajući smijeh u nataloženu tamu. I pogled unatrag, više od 20 godina nakon kino-premijere, smješta ovaj rad među ponajbolja, najvitalnija ostvarenja naše kinematografije zahvaljujući dinamično skrojenoj fabuli, živim glumačkim likovima s kojima se možemo poistovjetiti i dijalozima koji su nam se uspjeli upisati u kolektivnu memoriju.

Otok je ponovo oživio i u kazalištu. Ova, u osnovi intimna priča, utkana u turbulentne društvene okolnosti jednog razdoblja koje nas je bez sumnje odredilo, ima nam zacijelo što i danas za reći!

HNK Zadar,

melodrama

GLEDALIŠČE KOPER

Furio Bordon

LE ULTIME LUNE

redatelj: Dušan Mlakar

projevod / Vanja Pegan
scenografija/ Voranc Kumar
kostimografija / Alan Hranitelj
odabir glazbe /Darja Hlavka Godina
asistent redatelja / Renata Vidič
oblikovanje svjetla / Jaka Varmuž
lektor /Barbara Rogelj

Igraju:

Boris Cavazza / Anja Drnovšek / Rok Matek

 

Soba koja je nekad bila dječja. Bachova misa u h-molu, Agnus Dei. U fotelji "stari" profesor koji napušta svoj dom da ne bi bio na teret drugima, nakon što je više godina živio sa sinom, nevjestom  i dvoje unučadi. Uz njega je njegova žena, zapravo sjećanje na nju budući da je umrla "baš u vrijeme kad muškarci počinju imati probleme", koja ga ohrabruje da sinu ipak prizna da je tužan, da ga je strah i da ne želi otići u dom za starije osobe. Kasnije, u staračkom domu s ironičnim imenom Villa Delizia, starac provodi dane skriven u potkrovlju gdje se bori sa samoćom i vene kao biljka koju  ljubomorno skriva pred drugima. Iako zna da je kraj neizbježan, želi umrijeti na Božić, svetu večer kada je "usred trga veliki osvijetljeni bor i počinje padati snijeg“ jer je i starost sveta i svet je trenutak kad čovjek prestane živjeti.

Le Ultime lune je priča o starenju, o strahu pred smrću, priznanju nemoći i priča o međugeneracijskom ponoru, o nedostatku empatije mladih prema starijima. Ona je prije svega surova i duboka analiza čovjekove volje za životom koju nam u ovom komadu otkriva glavni protagonist, a koji neprestano traži ravnotežu između uvjeta za njegov opstanak i praznine koja neizbježno gasi svaku iskru života.

Za Le Ultime lunekoje su do sada prevedene na 12 jezika, tršćanski dramatičar, pisac, scenarist i režiser Furio Bordon (1943.) primio je 1993. godine nagradu IDI za najbolji dramski tekst. Dvije godine kasnije (1995.) praizveden je na sceni Teatra Goldoni u režiji Giulia Bosettija  s tada već jako bolesnim Marcellom Mastroiannijem u glavnoj, ujedno i svojoj posljednjoj  ulozi.

HNK Zadar,

satira

GRADSKO KAZALIŠTE KOMEDIJA ZAGREB

Timur Vermes

OPET ON

adaptacija i režija /Marko Juraga

dramaturgija/ Jelena Veljača
scenografija /Darko Petrović
kostimografija / Elvira Ulip
autorica glazbe / Anita Andreis Žganec
oblikovanje svjetla / Igor Šeler
scenski pokret / Morana Paškiević

Igraju:
Dražen Čuček /Ivan Magud /Adnan Prohić / Goran Malus /Fabijan Pavao Medvešek /Davor Svedružić /Igor Mešin/Mirela Brekalo Popović/ Filip Juričić / Vini Jurčić /Sanja Marin /Dajana Čuljak/Ana Magud /Ivan Čuić /Ronald Žlabur / Jasna Bilušić /Zlatko Ožbolt /Morana Paškiević /Nera Stipičević /Boris Barberić /Božidar Peričić

Godine 2012. Timur Vermes izdao je svoj debitantski roman Er ist wieder da, satiričan roman u kojem se Adolf Hitler budi na proplanku u Berlinu 2011.g., prespavavši od 1945. do danas te malo pomalo postaje medijska zvijezda, u početku kao gost raznim humorističnim emisijama da bi na kraju ponovno postao politički aktivan. Knjiga je ubrzo nakon izlaska postala hit te je prevedena na 27 jezika, snimljen je film po romanu te su mnoga europska kazališta adaptirala roman. Svako je kazalište radilo svoju adaptaciju, odnosno pružalo svoje viđenje Hitlera. Roman postavlja čitatelja u poziciju da satirično kroz Hitlerovo promatranje promatra današnju politiku, medije i suvremenog čovjeka općenito. Paradoks do kojeg nas pisac dovodi je da u jednom trenutku  ne stajemo na stranu Hitlera, ali postajemo svjesni da se uvelike počinjemo slagati s najvećim zločincem 20 stoljeća. Upravo kroz te i takve suvremene paradokse Vermes provlači Hitlera ne bi li nam pokazao tko smo zapravo mi.

Ova komedija ne tematizira zločine 2. svjetskog rata niti brani postupke nacističke vladavine Adolfa Hitlera. Ova komedija je satira o suvremenom čovjeku koji je često vrlo neuk, provincijalan, politički nepismen i zaveden medijima i PR-om. Postavlja se pitanje može li suvremeni intelektualac pobijediti i probiti se kroz silinu političke korektnosti te u konačnici doći do pobjede nad neznanjem i/ili ignorancijom. Ovaj roman je jedan od naboljih satiričnih romana u posljednjih deset godina te su njegove scenske adaptacije s velikim uspjehom postavljane na mnoge europske pozornice.

HNK Zadar,

premijera

HNK Zadar

Aleksandar Galin

LICE

redatelj: Zoran Mužić

prijevod /Marta Schwaiger

Igraju:
Jasna Ančić /Davor Jureško /Alen Liverić /Žana Bumber

Maestralna komedija jednog od najuglednijih scenarista i dramskih pisaca starije generacije, Aleksandra Galina, o životu „novih Rusa“ – tajkuna i intelektualaca koji im služe. Komedija o gubitku identiteta, doslovnom i simboličnom, s licima koje prepoznajemo iz našeg žutog tiska i „glamuroznih“ društvenih događaja, gorka, oštra, nadasve duhovita satira o tranziciji, njenim herojima i žrtvama, ali ne iz perspektive „gubitnika“- običnih ljudi , već „dobitnika“- novopečenih „biznismena“ i društvene elite koja sve više tu „pobjedu“ osjeća kao preveliko breme s kojim  se nije u stanju nositi.

HNK Zadar zadržava pravo izmjene programa.

  • Blagajna HNK
  • Široka ulica 8, 23 000 Zadar
  • + 385 (0) 23 314 552
  • Radno vrijeme
  • radnim danom: 11 - 13 i 18 - 20 h
  • subotom: 11 - 13 h
  • nedjeljom: sat vremena prije početka, na mjestu održavanja programa
© HNK Zadar 2014 - Sva prava pridržana