Pretplata - sezona 2018./2019.
Dramska sezona
Četvrtak, 18.10.2018., HNK Zadar, 20:00h
Dramska pretplata
HNK Split
Otvorenje kazališne sezone 2018. /2019.
Marko Uvodić
OL' SMO ZA JEDAN DAN
režija / Trpimir Jukić
suradnik režije / Goran Golovko
glazba / Nela Bujas Luketić
kostimografija / Mladen Radovniković
autor stihova / Trpimir Jurkić
oblikovanje svjetla / Srđan Barbarić
oblikovanje tona / Željko Mravak
Igraju:
Arijana Čulina / Nenad Srdelić / Snježana Sinovčić Šiškov /Petra Kovačić Pavlina / Stipe Radoja / Monika Vuco /Trpimir Jurkić / Domagoj Mijić
Nakon brojnih uprizorenja Uvodićevih tekstova (kazališnih, televizijskih i radijskih) čija je literarna ostavština neiscrpno inspirirala mnoge, splitski je teatar u godini 2018., kada se spaja 140.obljetnica rođenja i 70.godišnjica smrti Marka Uvodića, odlučio još jednom posegnuti za njegovim tekstovima, za duhom i mentalitetom jednog svijeta kojeg više nema.
Kroz 11 Uvodićevih novela u formi pripovjedanja priča, svaka s radnjom za sebe,redatelj živopisno dočarava Split u doba kojeg se svi sjećaju s toplinom.To je vrijeme„starega Splita, čakavštine, okrutnog težačkog života, mižerje i siromaja, ali istovremeno i vrijeme puno duha, humora, redikula i originalnih splitskih batudi.“
Uvodićevi likovi nisu ni fini ni šarmantni; brbljavi susjedi, „kultura virkanja“ u tuđe kuće,opća melankolija i provokacije žive još i danas u dalmatinskim sredinama. Tuga i nesreća isprepliću se sa smijehom, ruganjima i „kontreštavanjem“ na mediteranski topao način.
HNK Split je dobio novu,modernu i poetičnu predstavu koja je u cijelosti drugačija od pučkog teatra i koja plijeni pozornost od početka do kraja.
Riječ je o sjajnoj hit-predstavi koja će zasigurno dugo ostati na repertoaru kazališta!
Utorak, 06.11.2018., HNK Zadar, 20:00h
HNK u Šibeniku
Martin McDonagh
LJEPOTICA IZ LEENANEA
redatelj: Dražen Ferenčina
Četvrtak, 15.11.2018., HNK Zadar,
Dramska pretplata
Satiričko kazalište Kerempuh
autorski projekt Bobe Jelčića
GOVORI GLASNIJE
glazbu odabrao / Bobo Jelčić
scenografija / Miljenko Sekulić
kostimografija / Ana Paulić
Igraju:
Nikša Butijer / Jadranka Đokić / Vilim Matula / Nina Erak-Svrtan / Petra Svrtan/Damir Poljičak / Marko Makovičić
Bobo Jelčić je zavidnu kazališnu karijeru izgradio autorskim projektima u suradnji s Natašom Rajković. Niz komornih priča s nesvakidašnjim naslovima – Usporavanja i Nesigurna priča u Teatru &TD, Grad u gradu, S druge strane i Izlog u ZKM-u, kao i specifična Radionica za šetanje, pričanje i razmišljanje na Dubrovačkim ljetnim igrama, samo su dio njihove karijere.
Za Bobu Jelčića karakterističan je osobit način rada s glumcima koji zajedničkim radom na razvijanju postavljenih tema, postaju i suautori njegovih predstava.
Novi projekt vrlo oštro kritizira društvo u kojem ništa ne funkcionira i progovara o ljudima koji kroz bezbroj praznih riječi skrivaju vlastitu nemoć i probleme.Ovaj sarkastičan tekst„baca nam u lice“ probleme pokraj kojih šutke prolazimo, a zbog kojih bismo trebali vrištati.
Priča prati jednu ženu iz BiH koja dolazi u zagrebačku obitelj tražeći pomoć, a koja sa sobom donosi svu težinu rata.
Njezin dolazak dodatno zakomplicira već komplicirane odnose. Dramska se napetost crpi iz atmosfere post-ratno/pred-ratnog stanja u kojem se kao društvo stalno nalazimo. Takav pristup dovodi do žestoke egzistencijalne krize, a to onda postaje rasadnik za niz iskonstruiranih problema, za mržnju, nacionalizam, ksenofobiju i slično.
Ponedjeljak, 26.11.2018., HNK Zadar, 20:00h
Kazalište MORUZGVA i Gradsko kazalište-scena "Gorica"
Renato Baretić
OTPISANE
redatelj: Nikola Zavišić
RASPRODANO!
Ponedjeljak, 17.12.2018., HNK Zadar, 20:00h
glazbena komedija
Glumačka družina HISTRION
Peter Quilter
FAMOZNA
redatelj /Krešimir Dolenčić
prijevod / Petra Mrduljaš Doležal
kostimografija / Tea Bašić
scenografija /Irena Kraljić
koreografija / Ljiljana Gvozdenović
oblikovanje svjetla / Daniel Pavlović
oblikovanje tona / Marko Vodeničar
Igraju:
Anja Šovagović Despot /Zoran Gogić /Ivana Lazar /Fabijan Komljenović /Vanja Matujec /Marija Sekelez
FAMOZNA je glazbena komedija koja se temelji na istinitoj priči o astronomskom uspjehu najgore operne pjevačice na svijetu. Premijerno je izvedena 2005. godine u Birmingham Repertory Theatreu, a radnja joj je smještena u New York 40-ih godina.
Predstava opisuje Florence Foster Jenkins, rođenu Narcissu Florence Foster, entuzijastičnu sopranisticu koja je zapravo postala slavna zbog svoje potpune pjevačke nesposobnosti.
Jenkins nije imala nimalo smisla za ritam i intonaciju i teško je držala tonove pa se njezin privatni učitelj prilagođavao njenim pogreškama u ritmu i tempu. Unatoč tome ili baš zbog tog neobičnog načina pjevanja, Florence je postala izuzetno popularna.
Publika ju je voljela zbog zabave, a ne zbog njezinih pjevačkih sposobnosti, iako je bila potpuno uvjerena u veličinu svoga talenta. Postala je istaknuta glazbena kultna figura u New Yorku tijekom 20-ih, 30-ih i 40-ih. U dobi od 76 godina Florence Jenkins se napokon ispunio san te je 25. listopada 1944. nastupila u njujorškom Carnegie Hallu. Ulaznice za njezin koncert bile su rasprodane tjednima prije. Mjesec dana nakon koncerta pjevačica je preminula.
Florence Foster Jenkins se nije pretvarala da zna pjevati, ona je bila uvjerena u to i time je bila primjer svima onima koji sanjaju, a nemaju dovoljno hrabrosti učiniti nešto!
Srijeda, 30.01.2019., HNK Zadar, 20:00h
KAZALIŠTE KNAP I GK "ZORIN DOM" Karlovac
Nino Škrabe
DOBRI ČOVJEK BAŽULEK
režija: Georgij Paro
Ponedjeljak, 18.02.2019., HNK Zadar, 20:00h
PLANET ART
Roger Rueff
VELIKA ZVJERKA
režija: Slavica Knežević
HNK Zadar,
crna komedija
HNK u Šibeniku
Martin McDonagh
LJEPOTICA IZ LEENANEA
redatelj /Dražen Ferenčina
scenografija /Branko Lovrić Caparin
kostimografija /Sara Lovrić Caparin
glazba /Igor Karlić
oblikovanje svjetla /Josip Bakula
scenski pokret /Alen Čelić
Igraju:
Biserka Ipša /Franka Klarić /Bojan Brajčić /Jakov Bilić
LJEPOTICA IZ LEENANEA (The Beauty Queen of Leenane ) premijerno je izvedena u veljači 1996. u Druid Theatre Company u irskom okrugu Galway, a veliki je uspjeh doživjela i na londonskom West Endu, gdje je 2010. ponovno s uspjehom obnovljena. Za ovaj komad McDonagh je dobio nagradu za Najveću dramsku nadu koju dodjeljuje britanski dnevnik Evening Standard, a predstava je 1998. nominirana za šest američkih kazališnih nagrada Tony nakon što je s Off-Broadwayja stigla i na Broadway.
Ova crna komedija s elementima melodrame i horora tematizira odnos usidjelice Maureen i njezine majke Mag koje žive na brdu u malom mjestu Leenaneu, na zapadu Irske gdje je mnoga ljeta kao dječak znao provoditi i sam autor – Martin McDonagh. Svakodnevicu McDonaghovih dama sastavljenu od redovitih svađa potpuno preokreće neočekivani dolazak nekadašnjeg prijatelja koji se zaljubi u Maureen. Disfunkcija te obitelji nije nimalo jednostavna.
Tko je iz tog dueta majka-kći bacio prvi kamen?
Imamo li posla s majkom-tiraninom koja kinji svoju kćer usidjelicu ili zapravo imamo posla s majkom zaštitnicom koja spašava svoju psihotičnu kćer od sloma izazvanog obmanom? Tko je zapravo lud u toj obitelji? Možda ćete do kraja drame imati neke odgovore?!
HNK Zadar,
komedija
KAZALIŠTE MORUZGVA i GRADSKO KAZALIŠTE - SCENA „GORICA“
Renato Baretić
OTPISANE
redatelj /Nikola Zavišić
scenografija i kostimografija /Irena Kraljić
oblikovanje tona i glazba /Willem Miličević
oblikovanje svjetla /Nikola Zavišić
Igraju:
Ksenija Marinković / Ecija Ojdanić / Slavko Sobin / Erna Rudnički
Renato Baretić (1963.), hrvatski je novinar i pisac koji je široj javnosti poznat po nekadašnjoj kolumni 'Glede i unatoč' u Feralu te po njegovom najznačajnijem djelu, romanu Osmi povjerenik (AGM) dramatiziranom za HNK Split( 2005.) i za GDK Gavella (2013.).
U novom djelu autor kroz niz komičnih situacija progovara o vrlo ozbiljnim stvarima o nama samima, baveći se kulturnim razlikama, oscilacijama međusobnih odbojnosti i privlačnosti i uzajamnim predrasudama i prosvjetljenjima.
Sirijac Hassan, potpuno netipični migrant, bivši student medicine u Beogradu, u potrazi za majkom i dvjema sestrama koje je izgubio vodeći ih prema Njemačkoj, zadržava se na neko vrijeme, mimo volje, u svojevrsnoj "sigurnoj kući", zagrebačkom stanu gospođe Snježane i njezine kćeri Hrvojke iz kojeg gotovo nikad ne izlazi dokona zavodnica, susjeda Milka. Hassanov boravak u stanu mora ostati strogo čuvanom tajnom sve dok naivna aktivistica, studentica Hrvojka ne pronađe način da ga prebaci barem u Sloveniju, u nastavak puta prema trima ženama koje Hassan jedino traži i treba. Njegov slučajni ulazak u njihove živote za sve njih znači trenutni emotivni potres, tijekom kojeg sve tri žene dožive značajne promjene pogleda na svijet. Kroz niz apsurdnih i komičnih situacija, one pokušavaju pored neobičnog stranca, pokazati i dokazati sebi da još imaju razloga za život, da mogu mijenjati sebe i svijet oko sebe na bolje, da još uvijek nisu otpisane!
HNK Zadar,
glazbena komedija
Glumačka družina HISTRION
Peter Quilter
FAMOZNA
redatelj /Krešimir Dolenčić
prijevod / Petra Mrduljaš Doležal
kostimografija / Tea Bašić
scenografija /Irena Kraljić
koreografija / Ljiljana Gvozdenović
oblikovanje svjetla / Daniel Pavlović
oblikovanje tona / Marko Vodeničar
Igraju:
Anja Šovagović Despot /Zoran Gogić /Ivana Lazar /Fabijan Komljenović /Vanja Matujec /Marija Sekelez
FAMOZNA je glazbena komedija koja se temelji na istinitoj priči o astronomskom uspjehu najgore operne pjevačice na svijetu. Premijerno je izvedena 2005. godine u Birmingham Repertory Theatreu, a radnja joj je smještena u New York 40-ih godina.
Predstava opisuje Florence Foster Jenkins, rođenu Narcissu Florence Foster, entuzijastičnu sopranisticu koja je zapravo postala slavna zbog svoje potpune pjevačke nesposobnosti.
Jenkins nije imala nimalo smisla za ritam i intonaciju i teško je držala tonove pa se njezin privatni učitelj prilagođavao njenim pogreškama u ritmu i tempu. Unatoč tome ili baš zbog tog neobičnog načina pjevanja, Florence je postala izuzetno popularna.
Publika ju je voljela zbog zabave, a ne zbog njezinih pjevačkih sposobnosti, iako je bila potpuno uvjerena u veličinu svoga talenta. Postala je istaknuta glazbena kultna figura u New Yorku tijekom 20-ih, 30-ih i 40-ih. U dobi od 76 godina Florence Jenkins se napokon ispunio san te je 25. listopada 1944. nastupila u njujorškom Carnegie Hallu. Ulaznice za njezin koncert bile su rasprodane tjednima prije. Mjesec dana nakon koncerta pjevačica je preminula.
Florence Foster Jenkins se nije pretvarala da zna pjevati, ona je bila uvjerena u to i time je bila primjer svima onima koji sanjaju, a nemaju dovoljno hrabrosti učiniti nešto!
HNK Zadar,
komedija
GDK Gavella i HNK u Šibeniku
Ivo i Vinko Brešan
KAKO JE POČEO RAT NA MOM OTOKU
redatelj /Dražen Ferenčina
autorica adaptacije scenarija /Željka Udovičić Pleština
scenografija / Dragutin Broz
kostimografija /Sara Lovrić Caparin
autor glazbe / Mate Matišić
oblikovanja svjetla /Zdravko Stolnik i Joško Bakula
Igraju:
Boris Svrtan /Janko Rakoš/Jakov Bilić /Nenad Cvetko /Franka Klarić / Šime Bubica /Igor Kovač /Anica Kovačević /Ivan Grčić /Nikola Baće /Zoran Gogić
KAKO JE POČEO RAT NA MOM OTOKU, film Vinka Brešana, nastao 1996. po scenariju Ive i Vinka Brešana, svojevrsna je prekretnica u hrvatskom filmu 90-ih. Spojivši rat, odnosno njegov početak, kao temu sa žanrom komedije, Otok je uspio progovoriti o onome što smo tada proživljavali na humorističan način, prikupivši nevjerojatnih 342 tisuće gledatelja. Redovi ispred kina i natpisi Rasprodano na blagajnama vjerojatna su posljedica činjenice da je ovaj film komunicirao i nasmijavao, analizirao i ironizirao, propustivši olakšavajući smijeh u nataloženu tamu. I pogled unatrag, više od 20 godina nakon kino-premijere, smješta ovaj rad među ponajbolja, najvitalnija ostvarenja naše kinematografije zahvaljujući dinamično skrojenoj fabuli, živim glumačkim likovima s kojima se možemo poistovjetiti i dijalozima koji su nam se uspjeli upisati u kolektivnu memoriju.
Otok je ponovo oživio i u kazalištu. Ova, u osnovi intimna priča, utkana u turbulentne društvene okolnosti jednog razdoblja koje nas je bez sumnje odredilo, ima nam zacijelo što i danas za reći!
HNK Zadar,
melodrama
GLEDALIŠČE KOPER
Furio Bordon
LE ULTIME LUNE
redatelj: Dušan Mlakar
projevod / Vanja Pegan
scenografija/ Voranc Kumar
kostimografija / Alan Hranitelj
odabir glazbe /Darja Hlavka Godina
asistent redatelja / Renata Vidič
oblikovanje svjetla / Jaka Varmuž
lektor /Barbara Rogelj
Igraju:
Boris Cavazza / Anja Drnovšek / Rok Matek
Soba koja je nekad bila dječja. Bachova misa u h-molu, Agnus Dei. U fotelji "stari" profesor koji napušta svoj dom da ne bi bio na teret drugima, nakon što je više godina živio sa sinom, nevjestom i dvoje unučadi. Uz njega je njegova žena, zapravo sjećanje na nju budući da je umrla "baš u vrijeme kad muškarci počinju imati probleme", koja ga ohrabruje da sinu ipak prizna da je tužan, da ga je strah i da ne želi otići u dom za starije osobe. Kasnije, u staračkom domu s ironičnim imenom Villa Delizia, starac provodi dane skriven u potkrovlju gdje se bori sa samoćom i vene kao biljka koju ljubomorno skriva pred drugima. Iako zna da je kraj neizbježan, želi umrijeti na Božić, svetu večer kada je "usred trga veliki osvijetljeni bor i počinje padati snijeg“ jer je i starost sveta i svet je trenutak kad čovjek prestane živjeti.
Le Ultime lune je priča o starenju, o strahu pred smrću, priznanju nemoći i priča o međugeneracijskom ponoru, o nedostatku empatije mladih prema starijima. Ona je prije svega surova i duboka analiza čovjekove volje za životom koju nam u ovom komadu otkriva glavni protagonist, a koji neprestano traži ravnotežu između uvjeta za njegov opstanak i praznine koja neizbježno gasi svaku iskru života.
Za Le Ultime lunekoje su do sada prevedene na 12 jezika, tršćanski dramatičar, pisac, scenarist i režiser Furio Bordon (1943.) primio je 1993. godine nagradu IDI za najbolji dramski tekst. Dvije godine kasnije (1995.) praizveden je na sceni Teatra Goldoni u režiji Giulia Bosettija s tada već jako bolesnim Marcellom Mastroiannijem u glavnoj, ujedno i svojoj posljednjoj ulozi.
HNK Zadar,
premijera
HNK Zadar
Aleksandar Galin
LICE
redatelj: Zoran Mužić
prijevod /Marta Schwaiger
Igraju:
Jasna Ančić /Davor Jureško /Alen Liverić /Žana Bumber
Maestralna komedija jednog od najuglednijih scenarista i dramskih pisaca starije generacije, Aleksandra Galina, o životu „novih Rusa“ – tajkuna i intelektualaca koji im služe. Komedija o gubitku identiteta, doslovnom i simboličnom, s licima koje prepoznajemo iz našeg žutog tiska i „glamuroznih“ društvenih događaja, gorka, oštra, nadasve duhovita satira o tranziciji, njenim herojima i žrtvama, ali ne iz perspektive „gubitnika“- običnih ljudi , već „dobitnika“- novopečenih „biznismena“ i društvene elite koja sve više tu „pobjedu“ osjeća kao preveliko breme s kojim se nije u stanju nositi.
HNK Zadar zadržava pravo izmjene programa.